Från idé till lösning
Scoped började 2018 att utveckla en plattform som vi kallar för Ensured. Vi kom på idén genom en medelstor kund som berättade för oss att varje gång de fick sin operatörs faktura var det ca 800 sidor att gå igenom, vilket inte gjordes kontinuerligt.
När vi gjorde en analys visade det sig att ca 20% av deras telefonitjänster inte användes, över hälften av alla abonnemang låg på ett över eller undernyttjande av sin datapaketering och att ett stort antal användare bröt mot organisationens mobilpolicy med sin tjänstemobil. Det fanns inte heller någon tydlig plan eller process för att hanterar avvikelser i organisationen.
Det visade sig att dom inte var ensamma, idag förvaltas över 35 000 abonnemang i vår lösning tack vare vår tekniska innovation.
Vi drivs av att tillföra värde
Vi drivs av att addera ett värde hos våra kunder genom att utmana gamla arbetssätt. Vår tjänst utvecklas tillsammans med våra kunder. De flesta funktioner som idag finns i plattformen har vi tillsammans med våra kunder utvecklat för att förenkla deras vardag.